úterý 30. března 2010

Kdo další do talonu?

ODS zapomněla, jak se hraje poctivý mariáš. Před vynesením srdcového esa se musí něco hodit do talonu. Minulý týden si ale našli chvíli času a absolvovali rychlokurz a tak se něco muselo hodit do talonu.

Jako první byl zvolen srdcový král – Mirek Topolánek. Kdo bude další? Najednou se vyrojila spousta dalších vhodných kandidátů, ale bude mít ODS dost odvahy pokračovat v čistkách? Zbavit se Ivana Langera by bylo rozumné, zvláště po projednávání spisu Krakatice, ve kterém se ukázalo, že “íčko” vědomě spolupracovalo z kmotrem Mrázkem. Dalším kandidátem by mohl být Pavel Bém, který kvůli nejlevnější kartě na světě ztratil oblibu mezi Pražany. Doteď vlastně nevím, jestli billboardová reklama je skutečně od firmy Haguess, anebo od politických konkurentů. Jeho kamarád Jančík se stal dnešním horkým kandidátem, novináři zjistili, že je na něj podáno další trestní oznámení…

Jak se ale ukazuje, zřejmě to nebude s čistkou tak horké, protože, jak se vyjádřil nejmenovaný člen ODS: “Měli jsme plán B, zbavit se před volbami ještě Langera a Béma, ale pak bychom na volby nedostali už ani korunu! …”. Škoda, vykostit tyto lidi by bylo to nejlepší, co by ODS mohla před volbami udělat a dál by už žádnou reklamu nepotřebovala.

Tak co dál, bude hrát ODS podle pravidel a do talonu přibude právě jedna karta, anebo ne?

neděle 28. března 2010

KIA Venga – 11 chyb, které mi vadí


Nedávno si rodiče koupili nové auto KIA Venga 1.4 Active, takže už mám svého bahňáka Škoda Felicia 1.9D LX jen pro sebe. O víkendu jsme najeli pár set kilometrů a zde mám první mouchy, které jsem na tomto autě během tohoto výletu našel. (Jeli jsme slušně, otáčky do 3000 a spotřeba kolem 6.5 l/100km - silnice 1. a 2. tř.) Některé jsou velice specifické a můžou se lišit kus od kusu, některé jsou způsobeny mými špatnými návyky. Takže:

1. Dle testů EuroNCAP dochází při čelním střetu k občasnému střetu hrudníku řidiče a volantu.

2. Přihrádka u spolujezdce nelze otevřít, pokud sedí spolujezdec blíže, než je maximální možná vzdálenost od palubní desky.

3. Neexistující cyklovač stěračů. Na co je již většina lidí zvyklá a bere jako samozřejmost – tj. adaptivní cyklovač stěračů – ťukneme jednou, začne se učit, přepneme a nastaví se interval – zde není. Místo toho se musí otáčet kolečkem, aby se docílilo optimální rychlosti.

4. Rukojeť dveří není řešena jako přihrádka, u Mercedesu B jsem si na to zvykl a tak často hodím nějakou věc do rukojeti a proletí celým autem. (To samé se mi již povedlo i u Fabie ;)

5. Zamykání auta funguje zvláštně. Pokud je auto zamčeno při otevřeném kufru, tak zavření kufru neznamená zamčení dveří. Pokud zamknu auto klíčem a někde mám stažené okénko, nevyjedou vzhůru.

6. Není popsán systém zapalování, když jsem chtěl vyndat klíček, nejprve jsem se pokoušel nastartovat a až pak mi bylo předvedeno, že se musí klíček zamáčknout a až tehdy jím lze otočit.

7. Není popsáno tlačítko shrnování okének, u většiny aut, ve kterých jsem doposud seděl tomu tak je.

8. Levá páčka s ovládáním světel je kapánek divoká, mlhovkám by slušelo vlastní tlačítko.

9. “Našeptávač řazení” je velice veselý, doporučuje např. přeřadit v silném stoupání ze stupně 3 na stupeň 5. Pokud tak učiníte, nejspíš Vás čeká rychlé řazení na 2 :) Pokud takto funguje automatická převodovka, tak se mají šťastní majitelé na co těšit.

10. Při sezení na zadních sedadlech se při vyšších rychlostech ozývá z prostoru zadního bočního okénka citelný šum, v přední části auta tak je paradoxně tiššeji, než v zadní.

11. Poslední a kosmetická – brzdy jsou v nízkých rychlostech velice citlivé a tak se z počátku připravte na poskakování věcí po autě :)

Tak to je vše, světla svítí, stěrače stírají, auto jezdí. Pokračování po pár tisících najetých kilometrech…